Angelique Panday studeerde aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten Den Haag, de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen en de Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam. Angelique heeft internationaal geëxposeerd en deelgenomen aan verschillende projecten in de disciplines mode, design, performance en beeldende kunst. In haar recente praktijk presenteert Angelique situaties waar de waarneming van de toeschouwer wordt onderzocht. In haar werk onthult zij de ironie en de beperkingen van de kunst van het waarnemen. Verandering en toeval vormen de structuur van de compositie en de mogelijkheden van het lichaam vormen de basis voor een instrument. Door live performance wordt het onderbewuste versterkt en tracht daardoor een dialoog aan te gaan met het intellect.

“And just like that it occurs an unheard stimulation curls up which might even accumulate from certain objects and tools, yet it seems like a natural source of intimacy. The dependency that springs out of that desperate basic human sense of grasping an indefinable yet very real occurrence turns logic into an intuitive hunting game. Here, acts as the immense fetishizing of capturing a moment and the purity of wanting to believe in something divine are fused. This leaves the question of something being real out of the question. The quality of nature and the nature of the relationship we bare with our technological evolution is mind-boggling. The mind goes as far as the idea that there is no such thing as an idea, this created space for an inner spectacle which excites me almost just as much as wanting to chase illusions and stretch my nerves as far as their state of realness allows it. I hope you really get into it.”

Angelique Panday

Angelique Panday (NL, 1984)

SNOW WHITE, BLACK NOISE  | 2010 | Video, ad-random distortion from a Macbook, ad random weather circumstances THE SNOWJOB  | 2011 | Performance, installatie, katoen, gips, baksteen, kippengaas, twijgen, twee stoelen, witte spuitverf, muziek, lantaarn, gebroken witte linnen jurk, lange huidskleurige eren handschoenen, een performatief werk waar de kunstenaar en de bezoeker hand in hand en in elkaars ogen kijkend tegenover elkaar zitten. De individuele situaties zijn niet gedocumenteerd. WhenWeBecameEven | 2010 | Muurschildering, houtskool, het resultaat van 14 uur lang, detentie-stijl, beschrijven van mijn droom HBOT  | 2012 | Site-specific installatie, duct tape, vier TL lampen, hout, houtskool READY FOR THE TAKING  | 2013 | Ruimtelijke installatie, zeven capsules, zeven berichten, gemengde substanties, glasplaat, klein keramiek blad

© 2018 Open Ateliers Zuidoost
Alle rechten voorbehouden